När man har tråkigt..

Kan man överrediga bilder!




Bilden är såklart inte seriös utan bara något att ha som tidsfördriv!
Jah höll i lampan för att få det där ljuset vid annsiktet så det skulle verka mer trovärdigt. Sen ljusade jag upp bilden med Använd bild, där står det kanal, där man kan ändra färgton på bilden. Jag valde grön som tog bort mycket av det röda i bilden.
Sedan ändrade jag bakgrunden svart med hjälp av efterbelys penseln, och ändrade färg på bilden med selektiv färgändring.
Jag googlade på "måne" och tog en bild jag tyckte skulle passa in bra, klistrade in den, och ändrad fyll. Det spelar ingen roll om du ändrar opacitet eller fyll det är inte så stor skillnad. Det gör så att lagret du arbetar i bli mer genomskinligt ju längre % du har i.

Jag gjorde "månen" mer genomskinligt för att ljuset från lampan ska lysa igenom lite och få mer känsla.
Nu är bilden nästan klar, jag fixade småsaker som gjorde skuggor mörkare, ändrade institet/kontrast, ändrade skärpa m.m.
Det sista jag gjorde var att ladda ner penslar till bakgrunden och "ritade" på.

Kommentarer

Design by: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0